Сучасний світ технологій стрімко розвивається, і якщо кілька років тому відсутність повноцінного веб-сайту було старомодним, а всі, хто хотіли йти в ногу з часом поспішали запустити свої інтернет ресурси з обов'язковою мобільною версією. При цьому, особливо важливо було перевірити працездатність сайту на всіх смартфонах, купити які оптом можна на вигідних умовах за посиланням. То сьогодні, наявність сторінки в Інтернеті не є таким вже обов'язковим, багато хто успішно стартує і веде свій бізнес в Інтернеті без наявності сайту. І для цього існує велика кількість різноманітних інструментів. Одним з найпопулярніших і перспективних є телеграм. У цій статті розповімо про основні лайфхаки щодо реклами в телеграм каналах.

На що звернути увагу, при виборі телеграм каналу для реклами?

  • Тематика. Важливо вибирати канали підходящої для свого бізнесу тематики. Для ефективної реклами не рекомендується вибирати телеграм канали з новинами та розважальним контентом.
  • Обсяг аудиторії. Оптимально - від 3 000 до 50 000.
  • Рівень залученості (ER, в перекладі з англ. Engagement Rate) - більше 20%.
  • Тип контенту. Авторський або копі-паст із загальнодоступних джерел.
  • Тип каналу. Канали в телеграмі бувають відкриті та закриті. Краще розміщуватися у відкритому каналі.
  • У телеграмі немає ГЕО таргетингу. І це важливо розуміти ще перед запуском будь-якої реклами в телеграмі. Бо якщо Ви плануєте рекламувати, наприклад, інтернет-магазин мобільних телефонів з прив'язкою до конкретної території, то навряд чи реклама в телеграмі принесе багато реальних клієнтів.

Для підбору каналів можна скористатися одним із сервісів аналітики. Існують безкоштовні і платні варіанти. Найпопулярніші з них - tgstat.ru і telemetr.me. Всі сервіси мають схожий функціонал, основна відмінність платного telemetr.me полягає в тому, що він надає прогноз віддачі - ця функція допоможе заздалегідь оцінити наскільки вигідним буде розміщення в обраному каналі. Вибираємо відповідну тематику, вибираємо число передплатників і бажаний рівень залученості. Далі обрані канали необхідно перевірити вручну. Можна підписатися на кожен обраний канал і постежити за ним кілька днів. Якщо контент не є цікавим, то швидше за все розміщення на такому каналі не принесе ніякого позитивного ефекту, якщо ж в каналі представлений цікавий і авторський контент, значить це хороший канал і розміщення в ньому може бути ефективним для вашого бізнесу.

Реклама в телеграм каналах: особливості та рекомендації

Існує багато бірж, в яких можна знайти телеграм канали для розміщення реклами. Популярним є telega.in. За допомогою зручного каталогу можна підібрати велику кількість відповідних каналів для розміщення. Перед розміщенням реклами, з власником каналу необхідно обговорити всі умови, серед яких:

  • вартість
  • умови розміщення
  • формат рекламного посту
  • час розміщення

Також, реклама в телеграм-каналах має ряд своїх особливостей, серед яких важливими є наступні:

  1. Не рекомендується спілкуватися з власниками каналів з приводу реклами зі свого основного каналу, так як не всі автори охоче йдуть на контакт з приводу реклами і багато повідомляють про спам. І якщо таких повідомлень буде багато, аккаунт можуть заблокувати. Більш того, при спілкуванні з адміністратором, не варто навіть давати посилання на свій канал до того, як ви обговорите всі необхідні умови розміщення реклами.
  2. Стандартні формати для розміщення реклами в телеграмі: 1/24, 4/48 і 6/72. Перше число означає час знаходження поста в топі, коли цей пост не буде перебитий новим повідомленням в каналі. Друга цифра говорить про те, скільки часу рекламний пост буде знаходиться на цьому каналі. У телеграмі прийнято видаляти рекламні пости після знаходження на каналі певний час. Переплачувати за довше розміщення (тиждень, місяць) не має сенсу. Всі активні користувачі встигнуть подивитися рекламне повідомлення за перші три доби.
  3. Бажано розміщувати рекламу вранці, вдень або ввечері. Необхідно вибирати часовий пояс своїх потенційних клієнтів. Розміщення вночі - саме нееффективне. Краще ставити свій пост в нерівний час, тобто не в 8 ранку, а в 8:16 - це дозволяє збільшити охоплення. Корисний лайфхак: якщо замовити розміщення близько 19, з умовою розміщення 4/48, то такий пост повинен буде знаходитися останнім до 23, а ймовірність, того, що власник каналу переб'є пост після 23 - невелика, а значить такий пост буде останнім як мінімум до ранку.
  4. Текст для рекламного посту в телеграмі повинен відповідати на питання читачів каналу - що я отримаю, перейшовши за посиланням, чим конкретно мені може бути корисною дана рекламна пропозиція. Крім цього, текст необхідно зробити візуально привабливим за допомогою картинки. Додати посилання можна не тільки на основний канал або сайт, але і на конкретні сторінки або пости. Пам'ятайте, додаткові посилання привертають увагу і допомагають читачам познайомитися заздалегідь з вмістом рекламованого ресурсу.
  5. На телеграмі можна торгуватися. Іноді може вийти знизити цінник на 20-25%. Спілкуйтеся і торгуйтеся - це часто допомагає заощадити рекламний бюджет.
  6. Рекомендується адаптувати текст кожного рекламного посту під конкретний канал розміщення. Тобто, якщо основна аудиторія каналу - молоді люди, то і пост повинен бути написаний на зрозумілій для них мові. І навпаки, молодіжний сленг буде недоречний для аудиторії 50+. Це може впливати на результат реклами в 2-3 рази.
  7. Рекомендується вести облік усіх закупівель і результатів від кожної такої закупівлі. Скільки отримали передплатників або переходів, вартість кожного такого передплатника або переходу тощо. Це допоможе зібрати свою базу ефективних каналів і при необхідності, звертатися до них пізніше.
  8. Перед закупівлею реклами для просування свого власного каналу необхідно його підготувати: написати близько 15 постів і зібрати 300 передплатників.

У цій статті, ми розглянули важливу тему - як купувати рекламу в телеграмi, розкрили основні особливості і нюанси. Більше інформації про те, як використовувати телеграм для бізнесу можна дізнатися в статті за посиланням.