Чат-бот - це не просто програма для спілкування через месенджери зі своєю аудиторією в автоматичному режимі, це можливість швидкого продажу товарів чи послуг через спілкування з аудиторією в зручному для неї месенджері смартфона. Оптом купити будь-які гаджети можна у нашому інтернет-магазині GSM-ka. Популярними сервісами для створення чат-ботів на сьогоднішній день є: Manychat, Leeloo, Chatfuel, SendPulse, FlowXO, Chatkit та інші. Про те, як використовувати чат-боти в сучасному світі бізнесу, що вміють ці програми та яких помилок не допустити на старті впровадження чат-бота у свій власний бізнес, поговоримо далі у статті.

Що вміють сучасні чат-боти і які питання можна вирішити з їх допомогою? Чат-бот може:

  • надавати стандартні відповіді на запитання 24/7. Якщо Ви знаєте, які основні питання задають Ваші потенційні клієнти щодо пропонованого продукту або послуг, то за допомогою чат-бота можна значно полегшити життя відділу продажу.
  • приймати оплату та видавати електронний товар (аудіо, відео, пдф, доступ до платформи тощо).
  • вносити заявки клієнта до системи CRM.
  • сканувати та розпізнавати штрих та QR коди.
  • обробляти заявки клієнта у будь-який день та час доби. Важливо відзначити, що чат-бот не йде у відпустку, не лягає спати, не святкує свята, не хворіє і не падає духом – він працює 24 години на добу, 7 днів на тиждень, 365 днів на рік.
  • проводити опитування з наступною аналітикою результатів.
  • збирати клієнтську базу та сегментувати її.
  • робити розсилки: загальні, сегментовані, відкладені чи повторювані.
  • приймати різні показники чи дані від клієнтів.
  • проводити інтерактивні квести.
  • супроводжувати людину на конференції чи будь-якому масштабному заході – показувати шлях, розклад цієї події, надсилати повідомлення про початок виступу різних спікерів тощо.
  • оформляти замовлення та доставку товарів.
  • створювати ілюзію спілкування з реальною людиною – головне, підійти до питання створення можливих діалогових повідомлень із домішком креативності, гумору та професіоналізму. Не варто вдавати, що чат-бот це реальна людина, краще дати їй цікаве ім'я та побудувати діалог з потенційним або реальним клієнтом з урахуванням того, що з нею спілкується чат-бот.

Чому потрібно використовувати чат-бот? У сучасному світі бізнесу, де рівень конкуренції та вимог зашкалює за логічно допустимі, рекомендується впроваджувати чат-боти, тому що:

  • це новий актуальний канал спілкування з аудиторією;
  • люди втомилися залишати контакти на лендінгах;
  • всі чат-боти оптимізовані під мобільні телефони, купити які оптом можна за посиланням – більше не доведеться втрачати мобільний трафік через повільну роботу мобільної версії свого сайту;
  • електронні листи люди читають все рідше та рідше;
  • чат-боти застосовуються там, де люди найчастіше читають повідомлення – месенджери, соціальні мережі;
  • чат-бот дає можливість прийому платежів та повної автоматизації бізнесу (при правильному підході до налаштування самого чат-бота);
  • можна підписувати людей у ​​кілька кліків;
  • можна відправляти розсилки з розкриттям до 90%;
  • є можливість використовувати ключові слова (наприклад, при відправці певного ключового слова, користувач отримає певну презентацію, відео або іншу інформацію).

Основні помилки при використанні чат-ботів можуть бути наступні:

  1. Відсутність аналізу перед запуском. Варто обов'язково проводити аналіз своєї аудиторії перед пропозицією нового методу комунікації. Наприклад, якщо вік Вашої аудиторії становить 55+, то найімовірніше потрібно шукати інший підхід. Також треба подумати над тим, який саме месенджер запропонувати своїй аудиторії. Для цього необхідно брати до уваги і вік, і стать, і геолокацію своєї аудиторії.
  2. Невідповідний канал для залучення трафіку. Можливі варіанти: QR код, розсилки у месенджерах, імейли, реклама у фейсбуці тощо. Перш ніж щось запускати, необхідно опрацювати весь шлях клієнта.
  3. Запуск чат-бот тільки тому, що це модно. Данина моді – поганий мотив для успішного ведення бізнесу. Необхідно визначити цілі та завдання, які стоять безпосередньо перед Вашим бізнесом і лише після цього починати розробляти та налаштовувати чат-бот.
  4. Довіряти непрофесіоналам. Як і в питанні стрижки волосся, і в будь-якій медичній проблемі, якщо довіритися професіоналам, то все може піти не так. Звертаємо увагу, що чат-боти можна налаштовувати на конструкторах, а можна писати руками розробників. Вартість може відрізнятись у декілька разів.
  5. Після першої помилки вирішили відмовитись. Якщо при запуску було допущено помилку, не варто відразу відмовлятися від чат-ботів у принципі, можна спробувати виправити помилку і почати заново. Потрібно тестувати гіпотези, аналізувати результати. Пам'ятайте, що не помиляється той, хто нічого не робить. Після невдалих спроб не варто опускати руки і вважати, що всі чат-боти не працюють для бізнесу, а необхідно пробувати нові варіанти та канали просування.

Перевірка гіпотез – обов'язкова умова для успішного бізнесу. 

Маркетинговий відділ вибудовує різні гіпотези, тестує кожну, аналізує результат і рухається далі у бік найуспішнішої. Що стосується чат-ботів, гіпотези може бути такі:

  • який колір кнопки дає найбільшу конверсію;
  • яка ілюстрація, колаж чи фотографія працює краще;
  • на який текст-вітання чат-бота краще реагують користувачі;
  • як оформити заклик до дії тощо.

Пам'ятайте, що тест гіпотез зберігає бюджет та час бізнесу. Про те, як використовувати телеграм для бізнесу, можна дізнатися у нашій статті за посиланням.